Dagje jagen - Reisverslag uit Brightwater, Nieuw Zeeland van Werner & Lenie Faber - WaarBenJij.nu Dagje jagen - Reisverslag uit Brightwater, Nieuw Zeeland van Werner & Lenie Faber - WaarBenJij.nu

Dagje jagen

Door: Werner

Blijf op de hoogte en volg Werner & Lenie

09 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Brightwater

Her dagje jagen begon niet zo vroeg we moesten rond 10.00 uur bij Harmen en Maaike zijn. Piet ging niet mee jagen. Lenie ging op stap met Maaike en Ian naar Nelson ze bezochten een lokale markt waar ze ook een Nederlander ontmoeten die oliebollen bakte Lenie kon haar mond niet houden en die zei tegen hem dat zijn geen oliebollen, hij stond raar te kijken en toen zei de beste man ze zijn op Nieuw-Zeelandse wijze gemaakt. In de middag heeft ze geluncht met Maaike en Ian, het was een gezellige dag.
zoals ik zei ik ging jagen met Harmen en zijn vrienden echt dat zijn een stel gekken bij elkaar van de 5 woorden die ze tegen elkaar zeggen zijn er 3 vloekwoorden, dat is normale omgang zegt Harmen. Na 1.5 uur rijden kwamen wij in het jachtgebied we gingen jagen op geiten want dat is een plaag in dat gebied wagen aan de kant wapens uit de wagen het bos in. Na 10 min. lopen kwamen we de eerste al tegen een groepje van 20 en toen maar knallen je zou normaal denken als er op je geschoten wordt dat je wegrent nee ze komen recht op je af en dat werd extra knallen de meesten werden afgeschoten, je had ze moeten horen Harm met zijn vrienden het zou een goede jacht worden. Ik kreeg ook een wapen in mijn hand geduwd en ik kon meeschieten na een half uur kwamen we weer een groepje tegenen weer het zelfede verhaal het was een mooie belevenis ik had niet willen missen. Rond een uur of 2 reden we terug naar Brightwater want er was voor de avond een bbq georganiseerd door Harmen voor ons. Bij Harmen aangekomen de kinderen meegenomen naar ons huisje die konden bij ons spelen. Wij hebben ons gedoucht andere kleren aangetrokken en rond 18.00 uur naar Brightwater gereden voor de bbq het was geweldig geregeld. En zo als afgesproken waren Clarisia en Wilbert daar al want dat was afgesproken we zouden elkaar ontmoeten aan de andere kant van de wereld (Jos en Roos)dat was geweldig. Op het feest zelf waren bijna al de vrienden van Harmen iedereen had wat meegenomen van drank tot Nieuw-Zeelands eten er was zoveel dat we het niet opkregen. Het werd een hele mooie avond. We gingen voldaan naar huis. De volgende dag is de laatste dag met Harmen en Maaike we gaan nog wat dingen we gaan het zien.

• 09 Maart 2014 - 09:21

Sven Faber:

Hey pa en ma het klinkt weer fantastisch wat jullie allemaal hebben gedaan! Maak er een mooie laatste dag van morgen! Xx Laura en Sven

• 09 Maart 2014 - 10:23

Colette :

Hello..
    Zeker weer een leuk verhaal :) geniet er lekker vAn:) xxx

• 09 Maart 2014 - 17:47

Wera:

leuk die foto's bij het verslag. ziet er wel heel gezellig uit. geniet nog van je familie.

• 09 Maart 2014 - 22:20

Jos:

Dat is inderdaad een hele vreemde ervaring. Geniet. Groetjos

• 10 Maart 2014 - 11:18

Kirby:

Super leuk om al jullie reisverslagen te lezen! Zo te zien hebben jullie het heel erg naar je zin :)
    xXx Kirby

• 10 Maart 2014 - 14:15

Irene En Nelleke:

Ik vind het geweldig om die leuke verslagen te lezen en vooral het genieten van jou en je vrouw terug te lezen in die verslagen.Geniet er maar goed van en als je straks weer aan het werk bent horen we waarschijnlijk wel verschillende verhalen live.Vele groetjes en een dikke kus