White Island - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Werner & Lenie Faber - WaarBenJij.nu White Island - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Werner & Lenie Faber - WaarBenJij.nu

White Island

Door: Werner

Blijf op de hoogte en volg Werner & Lenie

17 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

We hebben onze eerste tropische storm overleefd wat kan het hier hard waaien en regenen. We zijn nu in Rotorua voor we aankwamen zag je al dat we in een vulkanisch gebied is overal komt rook uit de grond en het stikt naar rotte eieren zo zijn we terecht gekomen in Orakei korako dat schijnt een heilige plaats voor de Maori's te zijn dat is een gebied waar wat geisers zijn modderbaden wat verhit wordt door de warmte uit de grond.leuk om dat te zien. Doorgereden naar ons huisje omdat het weer steeds maar slechter werd. Waw waren er net en toen brak de storm los het waaide zo hard dat ik dacht het dak gaat er af. De volgende dag was de storm wat gaan liggen maar we hadden geen stroom meer we hebben die dag niet veel meer gedaan een rustige zondag wel nog even het stadje Rotorua bekeken omdat het slecht weer was zijn we maar een Ierse pub ingegaan daar was het gezellig zeker omdat Saint Patrickday er aan kwam schijnbaar een groot feest voor de Ieren. Op het einde van de dag terug en nog proberen te regelen dat we de volgende dag nog naar White Island kunnen. Dat is een eiland 52 km uit de kust en dat kleine eiland met nog een werkende vulkaan
is echt een bijzonderheid ( en dat is echt zo) we hoorden pas vanmorgen of het door ging naweeen van de storm. Om half negen moesten we paraat staan en ja het ging door we zouden worden opgehaald met een busje hoefden we zelf niet te rijden. Rond half elf stonden we bij de boot in Whakatane en vertrokken gelijk mooi wachten is niets de zee was nog behoorlijk ruw we zagen rond om ons heen mensen zeeziek worden dat werd ons bespaard Lenie was daar heel bang voor. Na anderhalf uur varen waren we bij het eiland je weet niet wat je ziet.(echt een vulkaan) nog nooit gezien. Maar het eerste probleem kwam meteen de aanleg steiger was weggeslagen door de storm de deining was hoog maar toch aan land op het strandje lukte niet, dan maar bij de rotsen met een klein rubberbootje op zich een heel avontuur maar uiteindelijk gelukt we kregen een rondleiding over het eiland de gids bleef er maar over praten want er was ook veel over te praten tot we bij de kraterrand kwamen en dat is echt indrukwekkend zoveel rook zwavel lucht (rotte eieren) gelukkig hadden we een gasmasker meegekregen zodat het dragelijk werd. Na de rondleiding terug naar de boot weer een uitdaging met het kleine bootje maar uiteindelijk alles gelukt. We hebben een fantastische dag gehad nooit verwacht dit te zien. Uitgeput terug naar het busje nog anderhalf uur rijden en dan waren we weer in Rotorua. Te moe om te koken dus maar Fish and chips gehaald. Weer een ervaring rijker. Morgen rijden we naar alweer ons laatste adres in de Coromandel Peninsula en dat wordt uitrusten aan het strand.

• 17 Maart 2014 - 11:04

Sven Faber:

Hey pa en ma da is zeker wel indrukwekkend zo'n actieve vulkaan ja. Maar stiekem kan ik toch niet meer wachten totdat jullie weer terug zijn in Nederland hoor maar maak er wel een mooie laatste week van!! Xx Laura en sven

• 17 Maart 2014 - 11:35

Wera:

jeetje..wat gaat het hard. alweer aan je laatste week bezig. geniet er nog heel erg van!! maak er nog een mooie week van.

• 17 Maart 2014 - 11:37

Nick Mandy Reno En Kane:

Wat een mooie verhalen toch! En wat een ervaring om zo dicht bij de vulkanen te komen! Veel plezier nog!

• 17 Maart 2014 - 17:26

Wendyvanvuure:

wat een reis eerst in een wilde kano nu in een rubber boot jullie krijgen al aardige zee benen zo lang zamer hand

• 17 Maart 2014 - 17:35

Edith:

Weer een mooi avontuur meegemaakt. Wat ben ik blij dat ik niet op die boot zat. Gelukkig heeft Wendy al gereageert , zonder iets over mij en het bootje te vertellen hahahahahahah. Maak er nog een mooi week van en rust lekker uit kan je straks hard aan de gang. Xxx xxx Dirk en Edith

• 19 Maart 2014 - 09:15

Kirby:

Nog heel veel plezier op jullie vakantie!!
    Geniet ervan en ik zie jullie snel weer! :) xXx Kirby