Kiwi kijken - Reisverslag uit Kapiti Island, Nieuw Zeeland van Werner & Lenie Faber - WaarBenJij.nu Kiwi kijken - Reisverslag uit Kapiti Island, Nieuw Zeeland van Werner & Lenie Faber - WaarBenJij.nu

Kiwi kijken

Door: Werner

Blijf op de hoogte en volg Werner & Lenie

13 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Kapiti Island

Wij zijn op Kapiti eiland geweest dat is een eiland waar alle roofdieren die de Europeanen hadden meegebracht zoals ratten, wezels possums en nog vele anderen zijn uitgemoord zodat het leven van de dieren voor de komst van de Europeanen zich weer konden herstelen. Er leeft nu weer een kolonie Kiwi's en vele andere soorten die anders waren verdwenen. Op naar Kapiti eiland vanaf Wellington ongeveer een uurtje rijden je houd het niet voor mogelijk in een keer goed gereden wat we wel merkten het is een stuk drukker met verkeer is hier dan op het zuidereiland maar het is net zo indrukwekkend, bij het eiland aangekomen we waren natuurlijk veel te vroeg gewacht in een stadje waar ik de naam even kwijt ben gegeten, op de boot gewacht die kwam rond 14.15 uur we moesten nog even inchecken en om 15.00 uur zijn we vertrokken met de boot na een half uurtje varen waren we op het eiland onze tassen werden gecontroleerd of we geen beesten van het vaste land per ongeluk hadden meegenomen. We kregen onze slaap plaatsen toegewezen dat waren kleine hutjes met Hobit bedjes zonder water en licht echt primitief maar oke het is ook maar een nachtje. We kregen uitleg waarom dit eiland en uitleg over alle inheemse dieren die er nu leven een interessant verhaal die werd verteld door een Maori die daar al generaties woont. Daarna kregen wij zelf de mogelijkheid om een gedeelte van het eiland te ontdekken met alle bijzondere vogels die daar leven, bergje op bergje af Lenie vond het prachtig (maar niet heus)maar ze hield het vol na 2 uur lopen waren we terug rond 19.00 uur gingen wij eten daarna een verhaal over Kiwi's het zijn nachtdieren dus we konden ze alleen zien als het donker was en heel rustig waren(best moeilijk) we hebben zeker 1.5 uur gelopen en nog steeds geen kiwi plotseling geheel onverwacht een kiwi je moest echt goed kijken want toen was hij alweer weg, maar we hebben er een gezien daarvoor waren wij op dit bijzondere eiland. Toen naar bed hoe zouden we gaan slapen in een Hobit bed al met al viel het niet tegen we waren te moe om niet te slapen. De volgende morgen vroeg er uit om 8 uur ontbijten en om half 10 zou de boot er weer zijn om ons terug te brengen naar het vaste land. Een hele mooie ervaring. Op naar het volgende doel.

• 13 Maart 2014 - 11:12

Sven Faber:

Hey pa en ma mooi toch weer wat jullie hebben gedaan en hoe heb je dat gedaan met die hobbit bedjes haha. Xx Laura en sven

• 13 Maart 2014 - 11:38

Wera:

wat zal die lenie een conditie opdoen. dat wordt rennen straks als je terug op het werk bent..... :-)

• 13 Maart 2014 - 12:29

Henk Van Manen:

Fijn dat jullie er zo lekker van genieten!! Enne voor Werner..... De toko draait nog steeds hoor! Jullie mogen rustig nog een maandje blijven daar, hihihihi

• 13 Maart 2014 - 18:09

Arnold, Marian, Yanick:

Hoe ziet zo'n kiwi eruit? Misschien harig en lui, net als die bij ons op de fruitschaal?
    Ha, dat was een goeie! Geniet er nog even van, wij genieten ook van mooi weer.

• 13 Maart 2014 - 18:38

Wendyvanvuure:

dat was even heel iets anders dan het zuidereiland zo primitief gelukkig maar een nachtje maar wel weer een ervaring rijker

• 15 Maart 2014 - 09:07

Werner & Lenie Faber:

Henk bedankt voor de extra vrije dagen.

De Kiwi heeft er wel wat van weg.

En lenie heeft nu een conditie dat wil je niet weten en ik zal je nog wat vertelen na de vakantie stop ze met roken. Hoi hoi hoi

de Hobit bedjes gewoon de benen buiten boord laten hangen.

Primitief heeft ook wel wat bedankt voor de reacties ook op face book