Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Werner & Lenie Faber - WaarBenJij.nu Punakaiki - Reisverslag uit Punakaiki, Nieuw Zeeland van Werner & Lenie Faber - WaarBenJij.nu

Punakaiki

Door: Werner

Blijf op de hoogte en volg Werner & Lenie

03 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Punakaiki

We zijn vandaag naar Punakaiki gereden daar gaan we de pancake rotsen bekijken dat moet iets bijzonders zijn.
Om precies 10 uur zijn we vertrokken het had die nacht nog gesneeuwd in de bergen nog een paar foto's genomen. We verlaten ons sporthuiscentrum huisje en gaan verder. De rit er na toe is mooi de kust weg dat is echt een die je gereden moet hebben en je kan hem niet missen want erloop namelijk maar een weg.
Het was niet druk op de weg lekker doorgereden onderweg gestop in Hokaitiki ( weet niet of ik het goed schrijf) een echt kust stadje je kan er van alles kopen er schijnt daar veel jade gevonden te worden want je kan er complete excursies krijgen tuurlijk hartstikke vol met Chinezen. Maar er is veel mijnbouw geweest (goud) er waren ook veel ongelukken gebeurd.
Na de lunch doorgereden naar Greymouth een grote stad boodschappen gedaan AH spullen gekocht want die voeren ze in zoals Hagelslag en drop, ja het is niet te geloven maar dit soort dingen koop je hier. Van hier uit dooor gereden naar de eind bestemming Punakaiki.
Het huisje zo gevonden ligt aan de doorgaande weg maar dat geeft niet want de zee maakt een behoorlijke herrie dus de weg hoor je niets van.
Het huisje is schitterend de ligging is mooi en zeker het uitzicht niets te klagen. Spullen uitgepakt en op naar de pancake's wat apart zeker de moeite waard om er naar toe te gaan (doen Wilbert en Clarisia)de uitzichten en het geweld dat de zee tegen de rotsen aanslaat fantastisch. Piet moest nog even inkopen gaan doen want Petra is jarig en wordt ..... mag niemand weten. Terug naar het huisje zelf gekookt een heerlijke spageti.
piet en ik zijn na het eten nog even het strand opgegaan en nog wat foto's genomen van de ondergaande zon en wat geklommen over de rotsen we konden het niet laten. Dit was het voor vandaag als ik zo wakker wordt bel ik Harmen en Maaike op en we ontmoeten elkaar na 7.5 jaar het zal wel wat zijn ik verheug me er op we gaan het zien later daar meer over allemaal een fijne avond en tot gauw.

  • 03 Maart 2014 - 18:37

    Werner & Lenie Faber:

    Op een of andere manier lukt het niet om foto's te plaatsen ik probeer het een andere keer.

  • 03 Maart 2014 - 19:09

    Arnold, Marian, Kim- Lyan, Yanick:

    Petra wordt toch 60 zei je toch Werner, Ha, ha. Gefeliciteerd van ons.
    En doe Harmen en Maaike de groeten.

  • 03 Maart 2014 - 19:10

    Wendyvanvuure:

    spannende dag vandaag op naar onze broer en schoonzus wat zal het een weerzien worden

  • 03 Maart 2014 - 20:32

    Sven Faber:

    Hey pa en ma nou het klinkt weer allemaal fantastisch hoor! En Petra van harte gefeliciteerd! En ik snap dat je je daar op verheugd! Doe ze daar zoiezo de groeten daar van mij! Xx Laura en sven

  • 06 Maart 2014 - 05:27

    Werner & Lenie Faber:

    Hoi Arnold en Marjan dit durf ik niet aan Petra te laten lezen want ze word pas 51 jaar dus pas maar op. Grtz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Punakaiki

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Maart 2014

De Coromandel de laatste paar dagen

17 Maart 2014

White Island

14 Maart 2014

whanganul river

13 Maart 2014

Kiwi kijken

11 Maart 2014

Wellington
Werner & Lenie

Onze lang verwachte reis gaat beginnen. We gaan met zijn vieren. We gaan er iets moois van maken.

Actief sinds 07 Feb. 2014
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 8967

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

07 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Februari 2014 - 30 Maart 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: