whanganul river - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Werner & Lenie Faber - WaarBenJij.nu whanganul river - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Werner & Lenie Faber - WaarBenJij.nu

whanganul river

Door: Werner

Blijf op de hoogte en volg Werner & Lenie

14 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Ik schrijf zodadelijk alleen foto's.
Het lijk af en toe als je op internet zit of het goud is. Maar ja het volgen de verslag.
We kwamen eergisteren in Ohakune aan en ons verblijf was in de river lodge
een heel mooi B&B al het was even zoeken maar we hadden het gevonden.
nadat alles was uitgepakt het stadje ingegaan en heerlijk gegeten bij een Italiaan. We hadden afgesproken met de eigenaresse dat we de volgende dag de Whanganui river zouden bedwingen met een kano. De volgende morgen werden we al vroeg opgehaald 9 uur dus om 8 uur ontbijten. De dag indeling was als volgt, met een Jetboat ongeveer 52 km over de rivier varen daarna een Bush Walking naar ' the bridge to nowhere' van 40 min heen en 40 min terug daarna weer met de jet boat 42 km terug en de laatste 10 km terug Canoeing. Dus een heel programma. Het met een Jet boat dat is toch wel iets speciaals zeker als je een goed iemand achter het stuur hebt zitten je gaat echt hard over ondiep water langs rotsen en nauwe doorgangen dat is echt aan te bevelen, zeker een langs stuk en je goed aankleden. Na het eerste stuk varen kwamen we bij een pad dat ons zou brengen naar de Bridge of Nowhere. Het klink raar maar ik zal het in het kort vetellen rond 1919 kwamen een hoop Nieuw-Zeelanders terug van vechten in Europa geen werk maar wel een stuk land wat ze konden krijgen in een vallei waar ze konden boeren maaar dat was een stuk grond waar zelfs de Maori's niet wilden wonen maar ja de regering steunde het de mensen gingen in de jaren dertig bouwden ze zelfs een betonnen brug om het gebied toegangkelijk te maken maar dat draaide uit op een volledige mislukking dus de brug is nooit gebruikt waarvoor het gemaakt was en het gebied is nu weer regenwoud. Wel bijzonder om dat te zien. Daarna weer terug naar de boot om te terug te varen en de laatste 10 km zelf te gaan kajakken door verschillende stroomversnellingen, we zaten nog maar net in de boot de eerste stroomversnelling en wat denk je Lenie en ik lagen al om drijfnat en mijn zonnebril kwijt was wel even angstig omdat dat de eerste keer was, maar met goede moet verder het ging een hele tijd verschillende goed genomen kwamen we bij een stroomversnellingen waar je ongeveer 50% kans had om er doorheen te komen wij dus niet weer om op weer naar de kant boot leeg maken en weer verder na ongeveer 2 uur vaten kwamen we aan op het punt van vertrek (eindelijk) droge kleren aangetrokken en terug naar ons slaapadres ze hadden voor ons al de hot tube aangezet heerlijk ontspannen en rond 19.00 uur lekker eten het was echt een mooie dag. De volgende dag zijn we rond 10.00 uur vetrokken naar Rotorua maar eerst nog even langs Mount Doom gereden om een paar foto's te nemen jammer genoeg was het bewolkt dus echte mooie foto's hebben we niet kunnen nemen. Voor de niet kenners "lord of the ring" we zijn ook nog langs geweest bij een paar warmwaterbronnen en kleine geisers niet zo indrukwekkend als de geiser op IJsland maar toch en toen begon het slechte weer een Cycloon in aantocht ja je moet alles meemaken en dat krijgen wij ook dus op de plaat van bestemming aangekomen waaien en regenen. We gaan nog geen plannen maken voor de komende dagen want we weten niet wat het weer gaat doen we gaan het zien.
Edith en Wendy we kunne hier zo weinig met internet skypen lukt ons niet maar zodra het weer kan laat ik het jullie weten. Verder allemaal een fijn weekeinde en tot gauw.

• 15 Maart 2014 - 09:44

Wendyvanvuure:

wat een ervaring weer maar goed dat lenie in die kano zat en niet edith die was on frankrijk al bang en lenie is niet zo bang uitgevallen

• 15 Maart 2014 - 18:31

Edith:

Oke wat een avontuur was voor mij wat geweest in die kano. Hoe los je het nu op zonder zonnebril. We horen het wel als we weer kunnen skypen. Nog veel plezier. We horen van elkaar xxx xxx Dirk en Edith

• 15 Maart 2014 - 23:15

Chieleke:

Leuk om iets van jullie te horen. Gelukkig hebben jullie een zwemdiploma. Klinkt allemaal als een echt avontuur. Veel plezier en let op elkaar he. Die zonnebril is niet zo erg als je maar samen blijft. Groeten Chieleke.

• 16 Maart 2014 - 10:31

Joke:

Hoi Leni en Werner, leuk om jullie te volgen, heel bijzonder hoor, geniet er maar van samen.